استراتژی یک بار مصرف طراحی کنید!

یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹

آیا واقعا برای فعالیت در بازار های مالی باید به یک تحلیلگر حرفه ای تبدیل شوید؟ یا باید استراتژیست حرفه ای باشید؟ تحلیل، تکلیف شما با بازار را مشخص می کند و استراتژی هم مشخص می کند که چگونه باید معامله کنید. در این مقاله می خواهیم راه ساده تبدیل تحلیل به استراتژی را آموزش دهیم.
شما به عنوان معامله گر باید به مطالعه مطالب جدید در بازار ادامه دهید، اما در عین حال باید در بازار هم فعال باشید. هیچ معیاری برای تبدیل شدن به یک حرفه ای در این بازار وجود ندارد! پس باید در این بازار فعال باشید تا وقتی که به یک سود مستمر برسید! این مقاله به شما کمک می کند تا استراتژی ساده ای برای تحلیل دیگران طراحی کنید و از آن استراتژی تنها یک بار استفاده کنید.
اگر شما می خواهید در بازار های مالی فعالیت کنید و ضریب خطای خود را در بلند مدت پایین بیاورید، حتما باید استراتژی خاصی را طراحی کنید. تعداد معاملات بالا باعث افزایش خطا در تحلیل و معامله می شود. به همین دلیل باید استراتژی معاملاتی خاص خود را داشته باشید. شما برای این که ضریب اشتباه معاملات را پایین بیاورید باید از یک پلن معاملاتی از پیش طراحی شده استفاده کنید که با سبک تحلیلی شما همخوانی داشته باشد.
در این میان راه دیگری هم برای معامله گر شدن وجود دارد. فرض کنید تحلیلی را در جایی خوانده اید. می خواهید از این تحلیل برای سرمایه گذاری استفاده کنید. چگونه می توانید این تحلیل را به یک استراتژی ساده و یک بار مصرف تبدیل کنید و فرصت به دست آمده را شکار کنید؟
برای اینکه بتوانید از تحلیل دیگران و حتی تحلیل شخصی خود استفاده کنید، ابتدا باید چند مهارت کلیدی را در خود تقویت کنید. تحلیل تکنیکال و یادگرفتن تئوری های ساده بنیادی (مثل تورم و بیکاری) اولین وظیفه شماست. شما قرار نیست تحلیلگر حرفه ای تکنیکال یا بنیادی باشید. تنها کافی است به حدی یاد بگیرید که بتوانید تحلیل ها را بخوانید و درک کنید. محاسبات حجم، اهرم، ریسک به ریوارد و… را هم باید بلد باشید.

اگر شما به این سطح رسیده اید، فعالیت در بازار های مالی به خصوص بازار فارکس برای شما خیلی آسان تر خواهد بود! تنها کافی است تحلیل ها را بخوانید و با طراحی یک استراتژی یک بار مصرف وارد بازار شوید! اولین قدم را بردارید و سعی کنید به یک استرتژیست معامله تبدیل شوید!

چگونه تحلیل را به یک استراتژی ساده تبدیل کنیم؟

به این تحلیل ساده اونس طلای جهانی نگاه کنید:

“در معاملات امروز، بازار به بازگشت مثبت از کف کانال صعودی ادامه داده و در حال حاضر زیر مقاومت جزئی ۱۷۲۰ دلاری قرار دارد. اگر اونس طلا با حمایت خریداران مواجه شود و به بالای ۱۷۲۰ دلاری عبور کند، می تواند تا سقف کانال صعودی در مقاومت جزئی ۱۷۳۷ دلاری حرکت کند. در این میان معامله گران می توانند وارد معامله خرید طلا شوند. شکست سقف کانال به همراه ۱۷۵۰ دلاری سیگنال خرید جدید خواهد بود.
اما معامله گرانی که به دنبال معامله فروش طلا هستند، بهتر است منتظر برخورد بازار به محدوده مقاومتی ۱۷۵۰-۱۷۳۷ یا شکست حمایت ۱۶۷۰ دلاری بمانند و سپس وارد بازار شوند.”

این تحلیل نشان می دهد که اگر بازار به بالای ۱۷۲۰ دلار عبور کند می تواند تا ۱۷۳۷ و ۱۷۵۰ دلار بالا بیاید. پس استراتژی یک بار مصرف شما پیدا کردن سیگنال خرید از اطراف ۱۷۲۰ دلار است. این تحلیل در نمودار چهارساعته انجام شده است. یعنی باید برای پیدا کردن سیگنال خرید به نمودار های زیر چهارساعته تمرکز کنید.

تحلیل تکنیکال پرایس اکشن اونس طلای جهانی نمودار نیم ساعته

پین بار صعودی که در زیر ۱۷۲۰ و بالای حمایت ۱۷۱۰ دلاری تشکیل شده، اولین نشانه از احتمال رشد قیمت طلاست

این تصویر مربوط به نمودار نیم ساعته اونس طلای جهانی است. به پین باری که در زیر ۱۷۲۰ دلار تشکیل شده نگاه کنید. با پیدا کردن این پین بار صعودی شما باید به فکر نحوه ورود به معامله خرید باشید. هنوز ۱۷۲۰ دلار شکسته نشده است، پس این سیگنال کمی خطر ناک است. شاید بهتر باشد که به طور پله ای خرید کنید. حجم معامله را سریع محاسبه کنید. ریسک یا میزان ضرر احتمالی در صورت نقض شدن این پین بار را به دست بیاورید. اگر می توانید این ریسک را تحمل کنید، یک پله وارد معامله خرید شوید. اگر بازار در ادامه به بالای ۱۷۲۰ دلار صعود کرد، پله دوم را هم وارد شوید. وقتی بازار به هدف اول در ۱۷۳۷ دلار رسید، بخشی از معامله را تثبیت سود کنید. با رسیدن بازار به ۱۷۵۰ دلار به طور کامل از بازار خارج شوید. این یک نمونه ساده استراتژی معاملاتی است. آیا استراتژی دیگری هم می شد برای این تحلیل نوشت؟
تحلیل از معامله خرید دوم در بالای ۱۷۵۰ دلار حرف زده است. اما قرار نیست شما عین تحلیل عمل کنید. شما کافی است تنها یک استراتژی ساده برای حرکت صعودی احتمالی از ۱۷۲۰ تا ۱۷۵۰ دلار بنویسید! همچنین بازار با سطوح مشخص شده برای معامله فروش هم فاصله زیادی دارد. پس فعلا نباید به فکر معامله فروش بود.

مراحل ساده تبدیل تحلیل به استراتژی:

به طور خلاصه می توان گفت که برای تبدیل تحلیل به استراتژی معامله باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. مطمئن شوید که تحلیل را به خوبی درک می کنید.
  2. تحلیل را به یک حرکت صعودی یا نزولی ساده خلاصه کنید.
  3. سطح کلیدی را پیدا کنید و در اطراف آن به دنبال سیگنال باشید.
  4. اگر سیگنال پیدا شد، حد ضرر را مشخص کنید اما فعلا وارد معامله نشوید.
  5. حد ضرر همان ریسک معامله است، با تغییر حجم معامله یا تقسیم یک معامله به چند معامله کوچک، ریسک معامله را با آستانه تحمل ریسک خود تطبیق دهید.
  6. اهدافی که برای حد سود تعیین شده را مشخص کنید.
  7. وارد معامله شوید و حد سود را همیشه کمتر از مقدار تعیین شده در تحلیل قرار دهید.

نوشتن استراتژی ساده و یک بار مصرف برای تحلیل ها را ادامه دهید. ما هر روز در بخش تحلیل تکنیکال گزارش هایی در رابطه با ایده های معاملاتی و تحلیل های تکنیکال برای فعالین بازار فارکس ارائه می کنیم. سعی کنید حتی اگر امکان معامله ندارید، فقط به دیده تمرین برای این تحلیل ها استراتژی بنویسید. این کار شما را به یک استراتژیست حرفه ای تبدیل خواهد کرد. این یعنی وقتی تحلیل یا فرصت معاملاتی پیدا شد، سریعا استراتژی معاملاتی متناسب با آن را طراحی خواهید کرد و از فرصت استفاده خواهید کرد! به خصوص که تحلیل مستمر بازار فارکس برای همه ممکن نیست. پس شاید بهتر باشد که از امروز تمرین کنید تا به یک استراتژیست حرفه ای تبدیل شوید.