گردهمایی اقتصادی جکسون هول Jackson Hole

دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷

گردهمایی اقتصادی جکسون هول (Jackson Hole Economic Symposium) یک رویداد سالانه است که با حمایت مالی بانک فدرال رزرو کانزاس سیتی آمریکا برگزار می‌شود. این رویداد از سال ۱۹۷۸ شروع شده است. هدف این گردهمایی تمرکز بر موضوعات مهم اقتصادی است که اقتصادهای جهانی با آن‌ها مواجه هستند. معمولاً بانک‌های مرکزی بزرگ دنیا، وزرای دارایی و اقتصاد، دانشمندان اقتصادی و رهبران شرکت‌های مالی بزرگ دنیا در این گردهمایی شرکت می‌کنند.
این گردهمایی مهم‌ترین رویداد اقتصادی سالانه برای بازارهای مالی دنیاست. به همین دلیل همه سرمایه‌گذاران توجه ویژه‌ای به این نشست دارند. حضور مقامات عالی‌رتبه بانک‌های مرکزی و وزارت‌های اقتصاد و دارایی کشورهای پیشرفته باعث می‌شود تا هر اظهارنظری در این نشست منجر به حرکت بازارهای فارکس و سهام شود. تحلیلگران بنیادی یا فاندامنتال بازار توجه ویژه ای به این رویداد دارند. علاوه بر این معامله گران و نوسان گیران کوتاه مدت هم از این رویداد برای شکار فرصت های کوتاه مدت بازار استفاده می کنند.
هدف از برگزاری این نشست، به چالش کشیدن و تبادل نظر در رابطه با موضوعات اقتصادی مهم دنیاست. حاضرین در این نشست بر اساس موضوع هر ساله گردهمایی انتخاب و دعوت می‌شوند. برگزارکنندگان این گردهمایی سعی می‌کنند میهمانان را به گونه‌ای انتخاب کنند که تنوع دیدگاه‌ها حفظ شود. معمولاً هر سال ۱۲۰ نفر در این گردهمایی شرکت می‌کنند. هر ساله فدرال رزرو کانزاس آمریکا موضوع خاصی را برای گردهمایی انتخاب می‌کند و بر اساس این موضوع، میهمانان مختلفی را دعوت می‌کند تا در این گردهمایی در رابطه با موضوع انتخاب شده بحث و گفت‌وگو کنند. متخصصان حاضر در این گردهمایی مقالات مرتبط با موضوع را تهیه و به طور آنلاین منتشر می‌کنند. این مقالات به طور رایگان در اختیار همه قرار می‌گیرند.
شما می‌توانید به راحتی از آدرس اینترنتی گردهمایی جکسون هول برای دسترسی به آخرین اطلاعات و اخبار مربوط به این گردهمایی استفاده کنید. در این وب سایت موضوعات سال‌ها و دهه‌های گذشته گردهمایی جکسون هول لیست شده و تمام جزئیات برگزاری این همایش هم در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. تاریخ و زمان برگزاری این نشست هم در تقویم اقتصادی ایران بورس آنلاین موجود است.

گردهمایی اقتصادی جکسون هول Jackson Hole

برای ورود به وب سایت گردهمایی اقتصادی جکسون هول Jackson Hole روی تصویر کلیک کنید