سبک معاملاتی باید با روحیه و شخصیت شما سازگاری داشته باشید

یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۸:۴۰

اگر می‌خواهید معامله‌گر شوید، باید یاد بگیرید که چگونه معامله کنید. ولی اگر نمی‌خواهید معامله‌گر شوید، مشکلی هم نیست. در این صورت بهتر است که پول خود را در یک یا دو صندوق معاملاتی سرمایه‌گذاری کنید. روش دیگری هم برای فعالیت در بازار وجود دارد. شما می توانید از سیگنال های دیگران استفاده کنید.
آیا تا به حال کسی را دیده‌اید که تنها به کمک سیگنال‌های معاملاتی فارکس، موفق شده باشد؟ اگر موفقیت در فارکس آسان بود، همه ثبت‌نام می‌کردند و بدون زحمت میلیون‌ها دلار کسب می‌کردند. با این حال، معامله‌گرانی وجود دارند که با استفاده از سیگنال‌های معاملاتی ضرر کرده‌اند. هم چنین معامله‌گرانی هم هستند که برای خودشان معامله می‌کنند و آن‌ها هم مقدار قابل‌توجهی از سرمایه خود را از دست داده‌اند. تفاوت زیادی بین این دو نوع ضرر وجود دارد که این تفاوت ما را به مبحث بعدی می‌رساند.

سبک معاملاتی شما باید با شخصیت شما مطابقت داشته باشد

تا زمانی که سبک معاملاتی شما با سبک معاملاتی ارائه دهنده سیگنال یکی نباشد، به مشکل بر خواهید خورد. شخصیت شما بزرگ‌ترین عامل تعیین‌کننده در انتخاب سبک معاملاتی است. آن‌هایی که از سبک سوئینگ ترید (swing trade) استفاده می‌کنند، تنها به خاطر سودآوری این سبک نیست، بلکه این سبک با شخصیت و هویت آن‌ها همخوانی دارد و از آن لذت می‌برند.
بهترین استراتژی فارکس، استراتژی است که شما توانایی کار کردن با آن را داشته باشید. بنابراین مهم نیست که یک ارائه دهنده سیگنال معاملاتی چگونه فرصت‌ها را شناسایی می‌کند، در هر صورت آن سیگنال را شما کشف نکرده‌اید یا نقش فعال در توسعه آن نداشتید. همچنین نمی‌توانید مسئولیت کامل سیگنال‌های معاملاتی را هم بر عهده بگیرید. عدم مسئولیت‌پذیری نقطه‌ضعف بزرگی برای کسی است که باید مسئولیت‌پذیر باشد!
اکثر سرویس‌های سیگنال دهی، سبک معاملاتی خود را فاش نمی‌کنند. مهم نیست از خدمات کدام سرویس‌دهنده استفاده می‌کنید، به یاد داشته باشید که شخصیت شما برای انجام معاملات خیلی مهم‌تر از سیگنال‌های معاملاتی است. این‌گونه نیست که سبک یک فرد بهتر از سبک فرد دیگری باشد، بلکه باید معامله‌گر و سبک معاملاتی با یکدیگر همخوانی داشته باشند.

می‌خواهید فقط امروز معامله کنید یا می‌خواهید تا به یک معامله‌گر حرفه‌ای تبدیل شوید؟

فرض کنید شما فردی به عنوان ارائه دهنده سیگنال پیدا کرده‌اید که باعث شده تا شما ثروتمند شوید. شما به مدت سه سال با موفقیت بسیار خوبی از این سیگنال‌ها استفاده می‌کنید. سپس یک روز، به وب‌سایت آن‌ها مراجعه می‌کنید و متوجه می‌شوید که دیگر وب‌سایتی وجود ندارد.
به غیر از پولی که به دست آورده‌اید، سه سال گذشته فقط دود شده است. مطمئناً در جیب خود پول دارید، اما اگر این سه سال را صرف یادگیری می‌کردید، چه می‌شد؟
حتماً این ضرب‌المثل چینی را شنیده‌اید که اگر به شخصی ماهی بدهید او یک روز سیر خواهد بود، اما اگر به او ماهیگیری بیاموزید، او را یک عمر سیر کرده‌اید. این همان چیزی است که در مورد آن بحث می‌کنیم. به جای اعتماد به شخص دیگر برای ارسال سیگنال‌های خرید و فروش، به خود بیاموزید که چگونه یک عمر معامله کنید. به این ترتیب، شما مجبور نیستید که به شخص دیگری متکی باشید.
اگر می‌خواهید یک معامله‌گر موفق باشید و به بازار فارکس یا سهام علاقه دارید، توصیه می‌شود که به یادگیری ادامه دهید. در این صورت می‌توانید مسئولیت معاملات خود را بر عهده بگیرید و هم چنین یک عمر دانش ارزشمند کسب کنید و از همه مهم‌تر، کسب‌وکار خود به عنوان معامله‌گر و سرمایه‌گذار را راه‌اندازی کنید!