آموزش فوری سه سیگنال مشهور

یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۸:۴۱

معامله گران پرایس اکشن در جعبه ابزار خود یک بخش ویژه برای الگوهای کندلی اختصاص می‌دهند که این امر دلیل خوبی هم دارد. کندل های قیمتی نیز می‌توانند مانند الگوهای نموداری به معامله گران فرصت بدهند تا احساسات و انتظارات بازار را متوجه شوند. در این مقاله می‌خواهیم سه الگوی کندلی مهم را پوشش دهیم.

کندل پین بار (Pin Bar)

الگوی کندل پین بار نیز می‌تواند به صورت سیگنال خرید/فروش در بازار ظاهر شود. تصویر زیر خصوصیات پین بار را به شما نشان می‌دهد:

آموزش فارکس آموزش پرایس اکشن سیگنال پین بار الگوی کندلی معامله

الگوی پین بار یکی از بهترین سیگنال های پرایس اکشن است.

دُم

پین بار را فتیله یا سایه نیز می‌نامند که مهم‌ترین عضو الگو را نشان می‌دهد. به عنوان یک قاعده کلی، دُم باید حداقل دو سوم از کل میله پین بار را تشکیل دهد.
بدنه

نشان دهنده قیمت باز و بسته شدن پین بار است و می‌تواند از نظر اندازه متفاوت باشد. با این حال نباید بدنه خیلی بزرگ باشد. اگر دم حداقل دو سوم از پین بار را تشکیل دهد، بدنه باید نسبتاً کوچک باشد.

دماغه

پین بار گاهی اوقات وجود ندارد. اگر دُم از قاعده کلی پیروی کند و بدنه کوچک باشد، دماغه اهمیتی نخواهد داشت. فقط بدانید که دماغه باید تا حد ممکن کوچک باشد.

چرا با پین بار معامله می‌کنیم؟

  1. تشخیص پین بار به عنوان سیگنال پرایس اکشن آسان است.
  2. پین بار می‌تواند مکانی مناسب برای تعیین حد ضرر باشد.
  3. پین بار می‌تواند در صورت استفاده صحیح بسیار سودآور باشد.
  4. پین بارها در نمودارهای روزانه و چهارساعته تأثیرگذار هستند.

اکنون که درک کاملی از ویژگی‌های پین بار برای جستجو در بازار دارید، به مثال های زیر توجه کنید:

آموزش فارکس آموزش پرایس اکشن سیگنال پین بار الگوی کندلی معامله جفت ارز NZDJPY

سیگنال های کندلی مثل پین بار باید در سطوح کلیدی تشکیل شوند. در غیر این صورت سیگنال قابل اعتماد نخواهد بود.

طبق نمودار بالا، مشاهده می‌کنید که NZDJPY بعد از یک حرکت نزولی طولانی به حمایت کلیدی برخورد کرده و پین بار صعودی تشکیل داده است. بازار در واکنش به این پین بار با یک حرکت صعودی شارپی به سمت مقاومت بازگشته است.

آموزش فارکس آموزش پرایس اکشن سیگنال پین بار الگوی کندلی معامله کانال جفت ارز EURUSD

به حرکت بازار بعد از ظهور سیگنال پین بار توجه کنید.

در مورد بالا، جفت ارز EURUSD در کانال صعودی نوسان می‌کند. بازار در هنگام تست سقف کانال (مقاومت)، با فشار فروشندگان مواجه شده و پین بار نزولی تشکیل داده است. این الگو منجر به سقوط ۴۰۰ پیپی بازار تا کف کانال شده است.

الگوی اینسایدبار

کندل اینسایدبار نوع دیگری از الگوهای کندلی فارکس است. این الگو به آسانی در بازار و در زیر بازه زمانی روزانه پیدا می‌شود. تصویر زیر ویژگی‌های اینسایدبار را نشان می‌دهد:

آموزش فارکس آموزش پرایس اکشن سیگنال اینسایدبار معامله فارکس

سیگنال اینسایدبار

تمام اجزای اینساید بار (شامل نرخ باز و بسته شدن، اوج و کف قیمتی) باید کاملاً در داخل دامنه کندل مادر قرار بگیرند.

چرا کندل اینسایدبار سودآور است؟

  1. اگر الگوی اینسایدبار در طول یک روند قوی تشکیل شود، می‌تواند به عنوان الگوی ادامه دهنده سودآوری خوبی داشته باشد.
  2. این الگو می‌تواند مکان مناسب حد ضرر را تعیین کند.
  3. یک الگوی اینسایدبار کمتر در بازار ظاهر می‌شود، اما در صورتی که شکل بگیرد، می‌تواند در بازار فارکس بسیار مؤثر باشد.
آموزش فارکس آموزش پرایس اکشن سیگنال اینسایدبار نمودار جفت ارز EURJPY

همیشه از سیگنال اینسایدبار در جهت روند اصلی بازار استفاده کنید.

طبق نمودار روزانه EURJPY ملاحظه می‌کنید که کندل اینسایدبار در طول یک روند صعودی قوی شکل گرفته است که نشانگر ادامه روند بازار است. وجود روند قوی برای معامله با این الگوی کندلی ضروری است. اینسایدبار چیزی نیست جز یک فاز خنثی. به همین دلیل بعد از فاز خنثی و خروج بازار از این فاز، بازار روند قوی قبلی را ادامه می‌دهد.
نمودار بعدی، الگوی اینسایدبار نزولی را نشان می‌دهد که در نمودار روزانه EURUSD تشکیل شده است. این جفت ارز به مدت چندین ماه روند نزولی داشته است، بنابراین این الگو ادامه دهنده روند قبلی بازار است.

آموزش فارکس آموزش پرایس اکشن سیگنال اینسایدبار نمودار روزانه جفت ارز EURUSD

همیشه در استفاده از سیگنال های کندلی سعی کنید اصل انطباق را رعایت کنید. یعنی سیگنال باید با چند عامل تکنیکال دیگر انطباق داشته باشد.

سیگنال اول را می‌توان پین بار نزولی ضعیف نیز در نظر گرفت. شکست حمایت (نقطه چرخشی) و ادغام آن با این کندل، موجب سقوط بازار شده است. در ادامه الگوی اینسایدبار در طول روند شکل گرفته و بازار به حرکت نزولی خود ادامه داده است.

الگوی کندل پوششی

الگوی کندل پوششی برخلاف کندل اینسایدبار، نشانگر بازگشت بازار است. از کندل پوششی برای یافتن نقطه ورود به معامله استفاده می‌شود. این الگو باید در انتهای یک حرکت صعودی یا نزولی و بعد از برخورد به سطح کلیدی تشکیل شود. شکل زیر خصوصیات این الگو را نشان می‌دهد:

آموزش فارکس آموزش پرایس اکشن سیگنال کندل پوششی فارکس معامله

کندل پوششی یا اینگولفینگ کندلی است که یک یا چند کندل قبلی خود را به طور کامل پوشش می دهد.

بارزترین ویژگی الگوی کندل پوششی این است که کندل پوششی، بدنه کندل قبلی را به طور کامل بپوشاند. شکل‌گیری این الگو در بازار می‌تواند سیگنال قوی به شمار برود. نکات زیر را هنگام معامله با این الگو به خاطر داشته باشید:

  1. این الگو نشانگر بازگشت بازار در آینده است.
  2. الگوی کندل پوششی، فقط باید در بازه زمانی روزانه و پس از یک حرکت طولانی به سمت بالا یا پایین تشکیل شود.
  3. اگر از این الگو به عنوان سیگنال ورود به معامله استفاده شود، در معامله فروش، حد ضرر بالای اوج قیمتی کندل پوششی و در معامله خرید، حد ضرر باید زیر کف قیمتی کندل پوششی قرار بگیرد.
  4. برای اینکه نتیجه مطلوبی بگیرید، بهتر است این الگو را با سایر روش‌ها ترکیب کنید.

الگوی پوششی نزولی در نمودار روزانه AUDUSD شکل گرفته است.

آموزش فارکس آموزش پرایس اکشن سیگنال کندل پوششی معامله فارکس الگوی کنج

کندل پوششی در سقف الگوی کنج تشکیل شده است.

همان‌طور که می‌بینید، این جفت ارز در یک الگوی کنج نوسان می‌کند. دو سیگنال نزولی (الگوی کندل بازگشتی و کندل پوششی) بعد از برخورد به مقاومت تشکیل شده و بازار سقوط کرده است.
همیشه به یاد داشته باشید که الگوی کندل پوششی صعودی در انتهای رالی نزولی نشانگر این است که حرکت نزولی به احتمال زیاد در حال پایان است. بالعکس، یک الگوی پوششی نزولی در انتهای رالی صعودی، بدین معنی است که احتمال افزایش فشار فروش بسیار زیاد است. آخرین نکته این است که الگوی پوششی باید در سطح کلیدی تشکیل شود تا بتواند قابل معامله باشد. در غیر این صورت، ممکن است با ضرر مواجه شوید.