فاکتور بازدهی، معیاری برای بالا بردن حجم معاملات

یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۹:۲۶

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات معامله گران تازه‌کار، ورود به معاملات بزرگ است. اگر حجم معامله بیش از حد بزرگ باشد، به احتمال زیاد تمام سودهای به دست آمده را در اولین معامله زیان ده از دست خواهید داد. وقتی برای اولین بار حرفه معامله‌گری را شروع می‌کنید، سعی کنید با حجم‌های کوچک معامله کنید، چون در ابتدای کار بدترین معاملات را انجام خواهید داد، به همین دلیل بهتر است که با حجم‌های کوچک ضرر کنید تا حجم‌های بزرگ. هر چه زیان شما در بازار بیشتر باشد، یادگیری حرفه معامله‌گری هم کار سخت‌تری خواهد بود. شما باید از اشتباهات خود در بازار درس بگیرید. اما چه زمانی باید حجم معاملات را بالا برد؟
سعی کنید در ابتدای کار تا جایی که می‌توانید حجم معاملات را پایین بیاورید. تمرکز شما باید بیشتر روی یافتن استراتژی مناسب باشد. وقتی‌که با حجم‌های بزرگ معامله می‌کنید، احساسات و غرور شما هم درگیر معاملات خواهد شد. همیشه خروج از معامله‌ای که زیان کمتری دارد، کار آسان‌تری نسبت به خروج از معامله‌ای با زیان بزرگ‌تر است. معمولاً معامله گران تازه‌کار به حد ضرر توجهی ندارند و وقتی‌که وارد معامله‌ای با حجم بزرگ می‌شوند، نه تنها از حد ضرر استفاده نمی‌کنند، بلکه وقتی زیان می‌کنند، دیگر نمی‌توانند از معامله خارج شوند. چون زیان معامله به حدی بزرگ می‌شود که پذیرفتن آن برای معامله‌گر سخت می‌شود.
حجم معاملات یکی از فاکتورهای موفقیت شما در دراز مدت است. تعیین درست حجم معامله تنها برای معامله گران تازه‌کار نیست و هر معامله‌گری باید همیشه حجم معاملات را به درستی تعیین کنید. یکی از مؤلفه‌های کلیدی و تأثیرگذار در موفقیت استراتژی‌های معاملاتی هم استفاده از حجم مناسب برای معاملات است، که باید با حد ضرر مشخصی اعمال شود.
باید پیش از شروع معاملات هم محاسبات دقیق مربوط به استراتژی را انجام داد. باید با معاملات کوچک کار را شروع کنید و به تدریج حجم معامله را متناسب با استراتژی خود افزایش دهید. برای افزایش حجم معامله باید فاکتور بازدهی سیستم معاملاتی را محاسبه کنید.
محاسبه فاکتور بازدهی یا Profit Factor خیلی ساده است. کل سود به دست آمده در یک دوره را بر کل زیان معاملات تقسیم کنید. به طور مثال شاید سود معاملات شما در یک بازه سه‌ماهه ۲۰۰۰ هزار دلار و زیان معاملات هم در مجموع ۱۱۰۰ دلار بوده است. یعنی فاکتور بازدهی معاملات شما برابر است با ۲۰۰۰ تقسیم بر ۱۱۰۰ یا ۱٫۸۱٫ هر چه این عدد بزرگ‌تر باشد بهتر است. اگر این عدد بزرگ باشد، می‌توانید به تدریج به فکر افزایش حجم معاملات باشید.

آموزش فارکس آموزش استراتژی معاملاتی فاکتور بازدهی profit factor

فاکتور بازدهی نشان می دهد که در یک دوره زمانی، بازدهی معاملات چقدر بیشتر از زیان تحقق یافته بوده است.