چند نکته ساده برای گذر موفق از حساب آزمایشی به حساب واقعی

یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۹:۲۷

اکثر بروکرهای فارکس به معامله گران تازه وارد پیشنهاد می‌دهند که با افتتاح حساب آزمایشی وارد بازار شوند تا بتوانند قبل از واریز و برداشت وجه از حساب واقعی، سیستم معاملاتی خود را امتحان کنند. هرچند حساب کاربری دمو یک روش عالی برای به دست آوردن تجربه در بازار است، اما استفاده از حساب آزمایشی هم ایراداتی دارد. در این مقاله، مزایا و حساب آزمایشی فارکس را بررسی می‌کنیم و نحوه انتقال از یک حساب دمو به یک حساب واقعی را بررسی می‌کنیم.

مزایا و معایب استفاده از حساب دمو در فارکس چیست؟

برای معامله گران تازه‌کار، حساب دمو می‌تواند دید خوبی از دنیای بازار فارکس بدهد و به مبتدیان اعتماد به نفس لازم برای شروع معاملات واقعی را بدهد. اگر حساب آزمایشی به درستی مورد استفاده قرار گیرد، می‌تواند یک ابزار آموزشی مفید باشد که به معامله گران دانش اولیه و مهارت‌های لازم برای راه‌اندازی کسب‌وکار معامله‌گری را می‌دهد.
یک حساب دمو می‌تواند به صورت رایگان راه‌اندازی شود و برای افتتاح فقط به بعضی از اطلاعات شخصی معامله‌گر نیاز است. دسترسی به این حساب، معامله‌گر را قادر می‌سازد تا بدون ریسک کردن دارایی‌های خود معامله کند. هم چنین حساب دمو به سرمایه‌گذار اجازه می‌دهد تا نحوه معامله را در زمان واقعی و تأثیر نوسانات قیمت را بر روی حساب خود مشاهده کند. حتی معامله گران باتجربه تر نیز می‌توانند از حساب آزمایشی استفاده کنند، زیرا این حساب به تریدر حرفه‌ای فرصت امتحان استراتژی معاملاتی را در یک بازار واقعی و بدون هیچ گونه خطر مالی فراهم می کند.
با این وجود، استفاده از حساب آزمایشی معایبی نیز دارد. یکی از مهم‌ترین معایب مربوط به حساب‌های دمو این است حساب دمو نمی‌تواند مهارت مدیرت سرمایه را به درستی در معامله‌گر تقویت کند. معمولاً حساب‌های دمو با موجودی با پول‌های بزرگی مثل صد هزار دلار پول مجازی پُر می‌شوند که این امر یک شروع غیر واقع‌بینانه است. اکثر تازه‌واردها، معاملات واقعی خود را در فارکس را با حساب Micro یا Mini آغاز می‌کنند که شامل واریز مبالغ بسیار کمتر از صد هزار دلار خواهد بود.
مبالغ هنگفت صد هزار دلاری معامله گران را تشویق می‌کند تا معاملات پُرخطر انجام دهند و این امر می‌تواند در معامله گران به یک عادت معاملاتی تبدیل شود. این عادات معاملاتی در زمان معامله با حساب‌های واقعی به ضرر معامله‌گر تمام خواهد شد. هم چنین استفاده از سرمایه مجازی حساب آزمایشی حس معامله با پول واقعی را از بین می‌برد و معامله‌گر دقیقاً معنی ریسک کردن را درک نمی‌کند. یک حساب آزمایشی نمی‌تواند فشار واقعی روحی معاملات فارکس در حساب واقعی را به معامله‌گر منتقل کند.

نحوه انتقال به یک حساب واقعی

انتقال از یک حساب آزمایشی به یک حساب واقعی می‌تواند یک پروسه طولانی باشد. معامله‌گر نباید انتظار موفقیت زودهنگام را داشته باشد. طبیعی است که معامله گران هنگام استفاده از حساب آزمایشی موفقیت زیادی کسب کنند و به محض انتقال به یک حساب واقعی درخششی نداشته باشند، زیرا معامله‌گر با پول واقعی معامله می‌کند و فشار ناشی از این امر بیشتر است.
یکی از کلیدهای موفقیت در انتقال از حساب دمو به حساب واقعی، مقاومت در برابر وسوسه ورود سریع به معامله است. کمی باید صبر کنید. در این مرحله مدیریت پول ضروری است و هر سرمایه‌گذار باید حداکثر مقدار معاملات روزانه را تعیین کند تا مبادا خطر از دست دادن سرمایه خود را افزایش دهد.
تفکر منطقی داشتن ضرورت دارد. چنین تفکری اجازه نمی‌دهد که احساسات بر قدرت تصمیم‌گیری فرد غلبه کند. داشتن ذهنی آزاد و استراتژی معاملاتی تست شده می‌تواند به موفقیت شما در فارکس کمک کند. بنابراین ایجاد یک استراتژی و برنامه معاملاتی مشخص قبل از ورود به حساب واقعی بهترین راه برای جلوگیری از ضرر است. محدود کردن معاملات اولیه به حجم‌های کوچک و افتتاح حساب Micro بهترین راه برای شروع است.
معامله گران حرفه‌ای پیش از پیاده کردن استراتژی معاملاتی جدید در یک حساب واقعی تقریباً سه ماه از یک حساب آزمایشی استفاده می‌کنند. در این مدت‌زمان معامله گران وقت کافی برای آزمایش استراتژی معاملاتی خواهند داشت و می‌توانند مهارت‌های جدیدی به دست آورند. در اینجا چند نکته اصلی وجود دارد که باید هنگام انتقال از حساب آزمایشی به حساب واقعی به خاطر بسپارید:

  • بپذیرید که در برخی موارد ضرر و زیان اجتناب‌ناپذیر است. از ضررهایتان به‌عنوان یک تجربه استفاده کنید.
  • هرگز سرمایه‌ای را که توان جبران آن را ندارید، به خطر نیندازید.
  • به یاد داشته باشید که تمام معاملات خود را در طول روز در نظر بگیرید، نه اینکه فقط بر یک معامله تمرکز کنید. اگر نسبت ریسک به ریوارد ۲:۱ یا ۳:۱ را رعایت می‌کنید، در مسیر درست قرار دارید.
  • زمان کافی برای تمرین با حساب آزمایشی خود اختصاص دهید تا استراتژی معاملاتی مناسبی قبل از ورود به حساب واقعی طرح‌ریزی کنید.
  • برای جلوگیری از تصمیم‌گیری احساسی، استراتژی خود را از قبل برنامه‌ریزی کنید.
  • اگر از این دستورالعمل پیروی کنید، انتقال از یک حساب آزمایشی به یک حساب واقعی با موفقیت انجام خواهد شد.