چگونه در فیبوگروپ ارز دیجیتال معامله کنیم؟

یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۸:۳۰

فعالیت در بازار ارز دیجیتال برای معامله گران بازار فارکس و سهام کار ساده‌ای است. چون‌که با مفاهیم تکنیکال و مدیریت ریسک آشنایی کافی دارند. با این حال شاید دسترسی به بازار ارز دیجیتال کار آسانی نباشد. در این مقاله می‌خواهیم با امکانات فیبوگروپ برای فعالیت در بازار ارز دیجیتال آشنا شویم. شما در پایان این مقاله می‌توانید با افتتاح حساب آزمایشی یا واقعی، معاملات در بازار ارز دیجیتال را تجربه کنید.

آیا به کیف پول ارز دیجیتال نیاز است؟

اگر حساب معاملاتی در فیبوگروپ دارید، خیلی ساده می‌توانید به معاملات CFD ارزهای دیجیتال هم وارد شوید. یعنی نیازی به کیف پول ارز دیجیتال نیست. در معاملات CFD شما مالک ارز دیجیتال نیستید، بلکه تنها از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال برای کسب سود استفاده می‌کنید. اگر از نرم‌افزارهای معاملاتی مثل متاتریدر استفاده کنید، می‌توانید در کنار طلا، نفت، جفت ارزهای اصلی و فرعی، نقره، کامودیتی، شاخص‌های سهام، به معاملات ارز دیجیتال هم بپردازید. روش کار یکسان است و تفاوتی ندارد.

چگونه ارزهای دیجیتال را به مارکت واچ متاتریدر اضافه کنیم؟

اضافه کردن نماد ارزهای دیجیتال به مارکت واچ خیلی ساده است. ابتدا پنجره مارکت واچ را باز کنید (Ctrl+M). سپس یا از Ctrl+U برای باز کردن پنجره نمادها استفاده کنید و یا در پنجره مارکت واچ راست کلیک کنید و روی گزینه Symboles کلیک کنید. با این کار پنجره نمادهای موجود در حساب معاملاتی نمایش داده خواهند شد. می‌توانید از گروه Crypto نماد معاملاتی دلخواه را به مارکت واچ اضافه کنید و سپس نمودار آن را باز کنید و یا در آن معامله کنید.
مشخصات قراردادهای ارز دیجیتال در انواع حساب‌های فیبوگروپ را می‌توانید از لینک زیر مشاهده کنید.

مشخصات قراردادهای ارز دیجیتال

حجم معاملات ارزهای دیجیتال چگونه محاسبه می‌شود؟

اگر در بازار فارکس فعالیت داشته باشید، می‌دانید که در فارکس حجم معاملات را با لات نشان می‌دهند. هر لات استاندارد (Lot) در جفت ارزها برابر با ۱۰۰ هزار واحد از ارز پایه است. یا در معاملات اونس طلای جهانی هم هر یک لات برابر ۱۰۰ اونس طلاست. یعنی اگر یک لات طلا معامله کنید، در واقع ۱۰۰ اونس طلا را معامله کرده‌اید. اما در ارزهای دیجیتال روش کار به چه نحوی است؟ یعنی هر یک لات معامله برابر با چند واحد از ارز دیجیتال است؟
برای پاسخ دادن به این سؤال باید به مشخصات قراردادهای ارز دیجیتال نگاه کنید. به طور مثال یک لات بیت کوین برابر با چند بیت کوین است؟
ابتدا نماد بیت کوین را به مارکت واچ اضافه می‌کنیم. نماد بیت کوین در پنجره نمادها یا Symbols و در شاخه Crypto قرار دارد. دو بار روی نماد بیت کوین کلیک کنید تا به مارکت واچ اضافه شود.

آموزش فارکس ارز دیجیتال بیت کوین متاتریدر اضافه کردن نماد Symbol

آموزش ارز دیجیتال – اضافه کردن نماد بیت کوین به مارکت واچ برای انجام معامله و تحلیل. برای باز کردن پنجره Symbols می توانید از کلید های Ctrl+U استفاده کنید. با دو بار کلیک روی نماد بیت کوین، این نماد در پنجره مارکت واچ نمایش داده خواهد شد.

حال در مارکت واچ روی نماد بیت کوین راست کلیک کنید و گزینه Specification را انتخاب کنید. با این کار پنجره جزئیات قرارداد CFD بیت کوین نمایش داده خواهد شد.

آموزش فارکس ارز دیجیتال بیت کوین متاتریدر مشخصات قرارداد Symbol

آموزش ارز دیجیتال – روی نماد بیت کوین راست کلیک کرده و سپس گزینه Specification را انتخاب کنید. با این کار پنجره مشخات قرارداد بیت کوین نمایش داده خواهد شد.

با باز شدن مشخصات قرارداد می‌توانید جزئیات قرارداد بیت کوین را مشاهده کنید. به طور مثال در تصویر زیر نوع قرارداد CFD است. یا ارز لازم برای معاملات بیت کوین یا همان Margin Currency، دلار آمریکاست. Contract Size هم نشان می‌دهد که هر یک لات (Lot) برابر چند بیت کوین است. در اینجا عدد ۱ نوشته شده، پس اگر یک لات معامله کنید، در واقع یک بیت کوین معامله کرده‌اید. توجه داشته باشید که در فیبوگروپ معاملات ارز دیجیتال محدود به روزهای دوشنبه تا جمعه است. بازار ارز دیجیتال در روزهای شنبه و یکشنبه هم فعال است، اما معاملات CFD تنها در روزهای کاری هفته انجام می‌شوند.

آموزش فارکس ارز دیجیتال بیت کوین متاتریدر مشخصات قرارداد Symbol بیت کوین

آموزش ارز دیجیتال – در پنجره مشخات قرارداد بیت کوین می توانید اطلاعات ارزشمندی را در رابطه با این نماد معاملاتی به دست آورید. فیلد Contract Size نشانگر حجم معاملات است. عدد یک به این معنی است که هر یک لات برابر ۱ بیت کوین است.

در تصویر زیر هم مشخصات قرارداد ریپل (XRP) را مشاهده می‌کنید. به سطر Contract Size نگاه کنید. هر یک لات استاندارد ریپل برابر ۱۰۰ ریپل است. یعنی اگر یک لات معامله بزنید، در واقع ۱۰۰ ریپل معامله کرده‌اید.

آموزش فارکس ارز دیجیتال بیت کوین متاتریدر مشخصات قرارداد Symbol ریپل

آموزش ارز دیجیتال – در نماد ریپل (XRP) حجم معاملات برابر ۱۰۰ ریپل است. یعنی هر یک لات برابر ۱۰۰ ریپل است.