شش اصل انطباق برای موفقیت بیشتر در معاملات

یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۹:۲۹

در این مقاله در مورد اصل انطباق بحث شده است. اصل انطباق به این معنی است که شما از سیگنال‌های متعددی برای ورود به معامله استفاده می‌کنید. هر چند باید سیستم‌های معاملاتی خود را “ساده نگه دارید”، اما یک سیستم معاملاتی قوی همیشه بر اصل انطباق استوار است. هر چقدر فاکتورها و عوامل بیشتری از یک سیگنال یا تحلیل حمایت کنند، می‌توان به سیستم معاملاتی اعتماد بیشتری داشت. در این مقاله، نحوه استفاده از هفت اصل انطباق به شما نشان داده شده است.

سطح کلیدی

سطح کلیدی یکی از مهم‌ترین اصول انطباق است. به‌جای گرفتن سیگنال‌های معاملاتی در هر مکان و هر زمان، انتظار برای رسیدن قیمت به سطوح مهم و کلیدی می‌تواند شانس موفقیت شما را به طور قابل‌توجهی بهبود بخشد. به نمودار هفتگی جفت ارز NZDCAD توجه کنید. نقاط ۱ و ۲ به عنوان محدوده کلیدی مشخص شده‌اند. معامله گران ماهر منتظر می‌مانند تا قیمت برای بار سوم به این محدوده بازگردد و سپس وارد بازار شوند. اما این مطلب را به خاطر داشته باشید، چون محدوده کلیدی در گذشته از اهمیت بالایی برخوردار بوده است، به این معنی نیست که دوباره به عنوان حمایت عمل خواهد کرد.

آموزش فارکس استراتژی معاملاتی اصل انطباق سطح کلیدی

سطح کلیدی یعنی همان حمایت یا مقاومت بازار که منجر به راه افتادن حرکات قیمتی قوی در گذشته شده اند.

روند اصلی بازار

اصل انطباق به روند قوی نیاز دارد. بهترین فرصت برای یافتن یک روند جدید، پایان یافتن روند قبلی بازار است. در نمودار روزانه جفت ارز NZDCAD، قبل از این‌که بازار به محدوده کلیدی هفتگی برسد، روند بازار نزولی بوده است. سعی کنید از بازارهای نوسانی دوری کنید. دوری از بازارهای بدون روند و خنثی یکی از اصول انطباق است.

آموزش فارکس استراتژی معاملاتی اصل انطباق روند بازار

برای استفاده از اصل انطباق، باید از بازار های بدون روند یا خنثی دوری کنید. پس همیشه به دنبال آخرین روند بازار باشید تا با پایان آن وارد روند جدید شوید.

کندل های قیمتی

در نمودار هفتگی جفت ارز NZDCAD، کندلهای قیمتی نیز نشانگر فشار خرید بودند. کندل های قیمتی شماره ۱ و ۲ با دنباله بلند در محدوده حمایتی شکل گرفته‌اند. بعد از برخورد قیمت به این محدوده، فشارهای فروش کاهش یافته‌اند. در ادامه کندل قیمتی شماره ۳، به صورت کندل پوششی صعودی شکل گرفته که نشانگر افزایش فشارهای خرید در بازار است.

آموزش فارکس استراتژی معاملاتی اصل انطباق کندل

باید جهت تشکیل کندل های قیمتی با سطح کلیدی و روند جدید بازار همسو باشند. یعنی جهت روند جدید، سطح کلیدی و کندل های قیمتی باید با هم انطباق داشته باشند.

مومنتوم بازار

به تصویر زیر نگاه کنید، از اندیکاتور RSI برای شناسایی و تحلیل روند بازار استفاده شده است. زمانی که قیمت به محدوده حمایتی رسیده، موج‌های نزولی بازار کوتاه‌تر شده‌اند و امواج اصلاحی صعودی بزرگ‌تر. در ادامه بین اندیکاتور RSI و نمودار قیمتی واگرایی صعودی شکل گرفته که نشان دهنده کاهش فشار فروش در بازار است.

آموزش فارکس استراتژی معاملاتی اصل انطباق مومنتوم اندیکاتور RSI

واگرایی بین بازار و اندیکاتور RSI نشان می دهد که قدرت در حال انتقال از سمت فروشندگان به سمت خریداران است.

پایان یافتن حرکت اصلاحی

وقتی‌که فیبوناچی اصلاحی را برای یک روند نزولی رسم کنید و این روند نزولی از سطح ۶۱٫۸ درصد فیبوناچی تا سطح ۱۶۱٫۸ درصد فیبوناچی ادامه یابد، می‌توان گفت که روند نزولی به پایان رسیده و حرکت صعودی جدیدی شروع خواهد شد.

آموزش فارکس استراتژی معاملاتی اصل انطباق اصلاح 61.8 درصد فیبوناچی RSI

در تشخیص پایان روند همیشه از اصلاح و برآورد های فیبوناچی کمک بگیرید. انطباق سطوح فیبوناچی با سایر عوامل تکنیکال می تواند شانس موفقیت سیگنال یا تحلیل را به طور قابل توجهی تقویت کند.

شکست روند

وقتی به روند نزولی نگاه کنید، می‌توانید ساختار روند نزولی را از نحوه شکل‌گیری اوج‌ها و کف‌های قیمتی تشخیص دهید. در تصویر زیر مشاهده می‌کنید بعد از این‌که قیمت به محدوده حمایت اصلی رسیده، حرکت نزولی به پایان رسیده است، به طوری که بازار آخرین اوج قیمتی را شکسته است که نشانگر شروع روند صعودی و کاهش قدرت حرکت نزولی است.

آموزش فارکس استراتژی معاملاتی اصل انطباق شکست روند قبلی

عبور بازار به بالای آخرین اوج قیمتی تشکیل شده به معنی پایان یا تضعیف روند نزولی قبلی است.