شش نکته که معامله گران حرفه‌ای را از معامله گران آماتور جدا می‌کند

یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱

یک معامله‌گر حرفه‌ای کسی نیست که مانیتور بیشتر، تجهیزات بهتر یا اندیکاتورهای بهتر داشته باشد. یک معامله‌گر حرفه‌ای با نحوه برخورد ذهنی خود با معاملات و نحوه مدیریت روزمره معاملات شناخته می‌شود. بنابراین، هر معامله‌گر آماتور می‌تواند با رعایت چند اصل و تغییر رویکرد خود به راحتی ویژگی‌های مهمی را به دست آورد. در این مقاله شش اصل معامله‌گری که بیشترین تفاوت را بین یک معامله‌گر آماتور و حرفه‌ای ایجاد می‌کند، معرفی شده‌اند.

۱) حواس‌پرتی و تمرکز

معامله‌گر آماتور

فیلم‌های یوتیوب را تماشا می‌کند، در فیس بوک آنلاین است، در اسکایپ چت می‌کند یا هنگام معامله تلویزیون تماشا می‌کند. آماتور تمرکز خود را به راحتی از دست می‌دهد و چندین کار را در یک بازه زمانی انجام می‌دهد. بنابراین، او به راحتی معاملات را از دست می‌دهد، هنگام محاسبه موقعیت خود و هنگام انجام معاملات اشتباه می‌کند.

معامله‌گر حرفه‌ای

وقتی معامله‌گر حرفه‌ای در حال معامله است، ۱۰۰٪ متمرکز است و به جز تماشای نمودارهای خود هیچ کار دیگری نمی‌کند. او ممکن است یک وب‌سایت برای نظارت بر انتشار اخبار یا تماشای اخبار در یک کانال تلویزیونی (در حالت بی‌صدا!) باز کند، اما این همه چیزی است که نیاز دارد. او می‌داند که تمرکز ۱۰۰٪ چقدر مهم است و وقتی هیچ فرصت معاملاتی وجود ندارد، پلتفرم خود را خاموش می‌کند، روی مهارت‌های معاملاتی خود کار می‌کند یا کار را به مدت یک روز تعطیل می‌کند.

۲) اتلاف وقت

معامله‌گر آماتور

معامله گران آماتور تمایل دارند ساعت‌ها نمودارها تماشا کنند و به طور تصادفی چارچوب‌های زمانی را در جستجوی معامله ورق بزنند. اگر ندانید در بازار به دنبال چه چیزی هستید، تماشای نمودارها هیچ ارزشی ندارد.

معامله‌گر حرفه‌ای

معامله‌گر حرفه‌ای یک برنامه معاملاتی دقیق دارد و می‌داند که به دنبال چه چیزی است و چه زمانی قصد معامله دارد. او تایم فریم‌ها را به طور متوالی ورق نمی‌زند، اما فقط صبورانه منتظر می‌ماند تا فرصت معاملاتی به دست آورد. او وقت خود را با نشستن جلوی نمودارهای خود هدر نمی‌دهد. وقتی فرصت معاملاتی وجود ندارد، معامله‌گر حرفه‌ای به دفتر معاملاتی خود باز می‌گردد و عملکرد گذشته خود را مرور می‌کند تا راه‌هایی برای بهتر شدن پیدا کند.

۳) اعتماد به نفس کاذب پس از یک معامله موفق

معامله‌گر آماتور

معامله‌گر آماتور معتقد است که پس از چند معامله موفق، مهارت‌های برتر را کسب کرده است یا اینکه استراتژی معاملاتی او ناگهان یک ماشین پول‌ساز است و دیگر نمی‌تواند شکست بخورد. مشکل این است که پس از چند معامله موفق، معامله گران آماتور از ریسک بیش از حد استفاده می‌کنند و معاملات بیش از حد بزرگ را انجام می‌دهند یا قوانین معاملاتی را نقض نمی‌کنند، زیرا آن‌ها می‌توانند پیش‌بینی کنند که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. غیرمعمول نیست که پس از چهار یا پنج معامله موفق، معامله گران تمام سود خود را فقط در یک معامله از دست بدهند. آیا این اتفاق برای شما افتاده است؟

معامله‌گر حرفه‌ای

یک معامله‌گر حرفه‌ای می‌داند که ناگهان به یک ابر معامله‌گر تبدیل نمی‌شود و نمی‌تواند پیش‌بینی کند که چه اتفاقی در آینده رخ خواهد داد. یک برد شیرین طبیعی است و هر از گاهی اتفاق می‌افتد. این فقط نحوه عملکرد معاملات است. یک معامله‌گر حرفه‌ای همیشه به برنامه معاملاتی خود پایبند است، همیشه از قوانین مدیریت ریسک و سرمایه پیروی می‌کند و هرگز اجازه نمی‌دهد که یک معامله از دست رفته مقدار قابل توجهی از سرمایه او را از بین ببرد.

۴) کاهش اعتماد به نفس پس از شکست

معامله‌گر آماتور

معامله‌گر آماتور بعد از یک دوره معاملات زیان ده، اعتماد به نفس خود را در مهارت‌های خود و استراتژی معاملاتی از دست می‌دهد. یک معامله‌گر آماتور تمایل دارد استراتژی معاملاتی خود را هنگامی‌که وارد مرحله شکست می‌شود، زیر پا بگذارد، زیرا می‌خواهد ضررهای خود را جبران کند. زیان برای معامله گران آماتور خطرناک است، زیرا وقتی معامله گران سعی می‌کنند پول از دست رفته خود را جبران کنند، متحمل ضررهای بزرگ‌تری می‌شوند.

معامله‌گر حرفه‌ای

برای یک معامله‌گر حرفه‌ای، برد و باخت بازی مهم نیست. معامله گران می‌دانند که بردها و باخت ها اجتناب‌ناپذیر هستند و بارها و بارها اتفاق خواهند افتاد. یک معامله‌گر حرفه‌ای می‌داند که در بلندمدت، استراتژی معاملاتی او، بدون توجه به هر چیزی، به او پول می‌رساند. یک تریدر حرفه‌ای به قوانین خود پایبند است و هیچ‌وقت کنترل خود را از دست نمی‌دهد.

۵) برخورد شخصی با ضرر و زیان

معامله‌گر آماتور

برای معامله گران آماتور سخت است که بپذیرند ایده معاملاتی آن‌ها اشتباه بوده است و ضرر متحمل خواهند شد. به خصوص معامله گران جدید و بی تجربه نمی‌توانند اشتباهات خود را بپذیرند و هنگامی‌که می‌بینند قیمت در حال نزدیک شدن به حد ضرر خود است، یکی از موارد زیر را انجام می‌دهند:

  • حد ضرر خود را دورتر می‌برند تا با ضرر از بازار خارج نشوند.
  • افزودن به موقعیت بازنده برای خروج سریع‌تر از ضرر هنگام تغییر قیمت.
  • حد ضرر معامله را به طور کامل حذف می‌کنند، زیرا معتقد هستند که قیمت در نهایت به سمت نقطه ورود آن‌ها باز می‌گردد.

همه این تاکتیک‌ها منجر به ضررهای بزرگ و کال مارجین می‌شود. تریدری که درگیر یکی از سه سناریوی ذکر شده است، فاصله زیادی برای تبدیل شدن به یک معامله‌گر حرفه‌ای دارد.

معامله‌گر حرفه‌ای

معامله‌گر حرفه‌ای با دو اصل زیر زندگی می‌کند:

  • یک معامله فقط یک معامله است و نتیجه یک ترید واحد مهم نیست.
  • حد ضرر معامله، قیمتی است که در آن شما کاملاً قبول دارید که ایده معاملاتی شما اشتباه بوده است و جایی است که می‌خواهید از بازار خارج شوید.

یک معامله‌گر حرفه‌ای می‌داند که نتیجه یک معامله کاملاً برای حرفه معاملاتی او مهم نیست. این‌که آیا یک معامله واحد برنده است یا بازنده، مهم نیست زیرا به زودی وارد معاملات جدیدی خواهد شد که می‌تواند از آن‌ها پول دربیاورد. یک معامله‌گر حرفه‌ای همچنین می‌پذیرد که حد ضرر جایی است که معامله او اشتباه است و او خوشحال است که از معامله خارج می‌شود.

۶) آیا سریعاً به پول نیاز دارید؟

معامله‌گر آماتور

هدف معاملاتی شما چیست؟ آیا اعتقاد دارید که معامله‌گری راهی برای کسب درآمد زیاد در مدت‌زمان کوتاه است؟ تحقیقات نشان داده است که معامله‌گرانی که معتقدند می‌توانند با معاملات سریع ثروتمند شوند، بیشترین مقدار پول را از دست می‌دهند.

معامله‌گر حرفه‌ای

برای یک معامله‌گر حرفه‌ای، ترید یک کار معمولی است. یک معامله‌گر حرفه‌ای با هیجان معامله نمی‌کند. تبدیل شدن به معامله‌گر حرفه‌ای ساده نیست و قبل از اینکه بتوانید پول در بیاورید، به زمان، سخت‌کوشی و تلاش زیاد نیاز دارید. در نهایت، معامله‌گری شغلی است مانند بسیاری از مشاغل دیگر.
برای تبدیل شدن به یک معامله‌گر حرفه‌ای، مانند آن عمل کنید. یک معامله‌گر حرفه‌ای نیاز به سرمایه زیاد و تجهیزات گران قیمت ندارد. شما می‌توانید مانند یک معامله‌گر حرفه‌ای در حال حاضر معامله کنید. رفتار معاملاتی خود را تجزیه و تحلیل کنید و سپس ببینید چگونه می‌توانید تعدیلاتی را انجام دهید تا معاملات خود را به سطح بعدی برسانید.