چگونه در فارکس پاره وقت کار کنیم؟

یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰

همان‌طور که می‌دانید بازار فارکس یک بازار بیست و چهارساعته است، از این رو می‌توان معاملات فارکس را به صورت پاره وقت در کنار یک شغل تمام وقت انجام داد. با این حال، آمادگی روان‌شناختی برای ورود به معاملات فارکس نیز مهم است، زیرا تریدر ها نیاز به اصلاحات سبک زنگی خود دارند. اگر فرد معامله‌گر بدون آمادگی ذهنی وارد بازار فارکس شود، این احتمال وجود دارد که خود را برای شکست آماده کرده و ناامیدی بر او غلبه کند.


زمان مشخصی برای ترید اختصاص دهید


ابتدا باید در نظر بگیرید که به عنوان یک معامله‌گر چقدر زمان می‌توانید صرف بازار فارکس و معاملات کنید. اگر یک شغل تمام وقت و برنامه منظمی دارید، می‌توانید ساعات معاملاتی خود را قبل یا بعد از کار تنظیم کنید. توصیه نمی‌شود که در حین انجام شغل خود معامله کنید، علاوه بر این‌که کار غیراخلاقی و غیرمسئولانه انجام می‌دهید و با مشکل عدم تمرکز نیز مواجه خواهید شد.


برنامه معاملاتی داشته باشید


سعی کنید یک برنامه معاملاتی تنظیم کرده و به آن پایبند باشید. بدین معنی که زمانی که به نمودارهای قیمتی نگاه می‌کنید و معاملات را انجام می‌دهید، می‌توانید استراتژی معاملاتی خود را نیز پیاده‌سازی کنید. اگر می‌توانید در بازارهای پر نوسان معامله کنید، معاملات روزانه به شما پیشنهاد می‌شود که در این معاملات، معامله گران می‌توانند در یک بازه زمانی کوتاه و با پتانسیل بیشتری برای نوسان وارد و خارج شوند.


اما درصورتی‌که برنامه معاملاتی شما در دوره‌هایی با نوسانات پایین‌تر (مثل اواسط جلسه معاملات آسیایی) همخوانی دارد، شما می‌توانید وارد موقعیت‌های معاملاتی بلندمدت شوید، آن‌ها را به مدت طولانی باز نگه دارید و هر از گاهی نظارت کنید.


استفاده مفید از ساعات معاملاتی


در ادامه مطمئن شوید که از ساعات معاملاتی خود بهترین استفاده را می‌کنید. از آنجایی که شما زمان محدودی برای تماشای بازار دارید، نباید زمانی که موقعیت معاملاتی وجود ندارد، بیکار بمانید. می‌توانید از این زمان برای مطالعه بیشتر در مورد اتفاقات بازار یا گسترش مجموعه مهارت‌های معاملاتی خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید به جفت‌ ارزهایی که معمولاً معامله نمی‌کنید، نگاه کنید تا ببینید آیا در آنجا نیز فرصت‌های سودآور وجود دارد یا خیر؟


اولویت‌بندی کنید


یاد بگیرید که چگونه اولویت‌بندی کنید. باز هم، با زمان محدودی که صرف تماشای بازارها و انجام معاملات می‌کنید، باید بتوانید تعیین کنید که کدام کارها به توجه بیشتری نیاز دارند. برای اطمینان از اینکه همه پایه‌ها پوشش داده شده‌اند، می‌توانید یک برنامه زمان‌بندی ساده برای پایبندی به آن ایجاد کنید.


به عنوان مثال، می‌توانید زمان معاملات خود را با صرف چند دقیقه برای تحقیق و تحلیل بنیادی شروع کنید. در طول این مدت، می‌توانید تقویم اقتصادی را بررسی کنید تا گزارش‌های آتی مبنی بر معامله خود را علامت‌گذاری کنید. پس از آن، می‌توانید زمانی را صرف مرور نمودارهای فارکس کنید تا هر گونه تحلیل‌های تکنیکال را پیدا کنید. فراموش نکنید که چند دقیقه را به ژورنال معاملاتی خود اختصاص دهید، زیرا این یادداشت‌ها هنگام بررسی معاملات خود مفید خواهند بود.


خودتان را ارتقا دهید


در نهایت، سعی کنید تمام روش‌ها و مطالبی را که یاد گرفته‌اید، بروز کنید و ارتقا دهید. ترید در بازار فارکس یک تجربه و یادگیری بی‌پایان است، زیرا محیط بازار اغلب تغییر می‌کند. شما باید بتوانید یک استراتژی معاملاتی داشته باشید که بتوانید خود را با این تغییرات تطبیق دهد یا حداقل ذهنیتی داشته باشید که بتوانید در برابر عوامل پویا بازار انعطاف‌پذیر باشید. مطمئن شوید که درس‌های روان‌شناسی معاملاتی را که در طول تجربه‌تان آموخته‌اید را مرور کنید و نکاتی را که باید در حین معامله به خاطر بسپارید و روی آن‌ها کار کنید، یادداشت کنید.

مقالات فارکس:‌ استراتژی، روانشناسی و کنترل ریسک
اگر پاره وقت می کنید، باید در رویکرد خود تغییرات جدی اعمال کنید. باید نظم بیشتری داشته باشید، ساعات کاری معینی انتخاب کنید و همیشه در حال ارتقا مهارت ها باشید.