مقایسه تایم فریم کوتاه مدت و بلند مدت

یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲

آیا ساعت‌ها نشستن پشت سیستم، همان چیزی است که در زمان ورود به حرفه معامله‌گری در ذهنتان داشتید؟ اگر شما هم مثل سرمایه‌گذاران تازه‌کار به دنبال کسب سود از هر پیپ نوسان بازار هستید، شاید مهاجرت از تایم فریم های کوتاه مدت به تایم فریم های بلندمدت به شما کمک کند تا کمی از استرس کاری‌تان را کاهش دهید.

تایم فریم بلند مدت، استرس کمتر!


تایم فریم های بلندمدت استرس کمتری دارند. به‌جای اینکه ساعت‌ها پشت سیستم بنشید و با نوسانات کوتاه‌مدت بازار درگیر شوید، می‌توانید با نمودارهای بلندمدت حجم کاری خود را به طور قابل‌توجهی کاهش دهید. در تایم فریم بلندمدت، یک ساعت کار در صبح و یک ساعت کار در عصر می‌تواند کافی باشد.

بسیاری از معامله‌گران تازه‌کار بیش‌ازحد به خود فشار می‌آورند و سعی می‌کنند تا به سرعت پول در بیاورند و به همین دلیل با هر نوسانی وارد بازار می‌شوند. شاید استفاده از تایم فریم های بلندمدت بتواند به شما کمک کند تا زمان آزاد بیشتری داشته باشید و از این زمان برای فعالیت‌های دیگری مثل یادگیری مهارت‌های جدید معامله‌گری استفاده کنید.

تایم فریم کوتاه مدت بلند مدت
در تایم فریم کوتاه مدت صبر معامله گر بسیار پایین است و در معاملات هم افراط می کند. در تایم فریم بلند مدت، صبر معامله گر بیشتر است و تعداد معاملات هم کمتر.

تاثیر تایم فریم بلند مدت بر تعداد معاملات


یکی از بزرگ‌ترین مشکلات معامله‌گران تازه‌کار، تعداد معاملات بالاست. نمودارهای بلندمدت به شما کمک می‌کنند تا معاملات منطقی‌تری داشته باشید. همچنین کار با تایم فریم بلندمدت باعث می‌شود تا معامله‌گر تازه‌کار فارکس صبر کردن را هم یاد بگیرد. در نمودارهای زمانی بلندمدت، گاهی اوقات نیاز است تا روزها و شاید هفته‌ها منتظر سیگنال مناسب بمانید.

مقایسه تایم فریم های کوتاه و بلند مدت


بایستی توجه شود که نباید در استفاده از تایم فریم بلندمدت زیاده‌روی کرد. عده‌ای از فعالین حرفه‌ای بازار فارکس چنین تصوری دارند که تایم فریم کوتاه‌مدت فقط نویز هستند (نوسانات بی‌معنی). اما این تصور درستی نیست. معمولاً معامله‌گران از تایم فریم بلندمدت برای ارزیابی روند بلندمدت بازار استفاده می‌کنند و شبیه یک سرمایه‌گذار رفتار می‌کنند. با این حال معامله‌گران کوتاه‌مدت معمولاً از نمودارهای زمانی پایین‌تر برای معاملات کوتاه‌مدت استفاده می‌کنند و شبیه قماربازها رفتار می‌کنند.

کشف محل دقیق ورود به معامله


همچنین در تایم فریم کوتاه‌مدت، محل دقیق ورود به معامله و تعیین حد ضرر مناسب برای موفقیت معامله بسیار حیاتی است. اما در نمودارهای بلندمدت تعیین محل ورود به معامله و حد ضرر می‌تواند کار آسان‌تری باشد و معامله‌گر آزادی عمل بیشتری داشته باشد. از نمودارهای بلندمدت می‌توان برای معاملات کوتاه‌مدت هم استفاده کرد.

به طور مثال اگر نمودار بلندمدتی سیگنال خرید صادر کرده، روند کوتاه‌مدت بازار به چه شکلی خواهد بود؟ به احتمال زیاد روند کوتاه‌مدت بازار صعودی خواهد بود. یا فرض کنید که نمودار بلندمدت به مقاومت مهمی برخورد کرده است. اما در نمودار کوتاه‌مدت شاهد حرکات صعودی هستیم. آیا با وجود مقاومت بلندمدت، می‌توان به معامله خرید فکر کرد؟ البته که می‌توان معامله کرد. اما ریسک چنین معامله‌ای به‌مراتب بیشتر خواهد بود.

کدام تایم فریم بهتر است؟


در این میان بایستی به این نکته دقت کرد که هیچ‌کدام از تایم فریم ها برتری خاصی نسبت به دیگری ندارند. این‌که کدام تایم فریم (هفتگی، روزانه، چهارساعته و یک‌ساعته و…) برای شما مناسب است، بیشتر به نحوه زندگی شما ربط دارد. اگر شما به دیده شغل دوم وارد حرفه معامله‌گری شده‌اید، شاید بهتر باشد که بیشتر به تایم فریم های بلندمدت توجه کنید. اما اگر شغل اصلی شما معامله‌گری خواهد بود و زمان کافی هم دارید، بهتر است که بیشتر بر روی تایم فریم های کوتاه‌مدت تمرکز کنید.