آیا درآمد معامله گر فارکس با وقوع رکود اقتصادی و بحران های مالی تغییر می کند؟

یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷

بحران مالی و رکود اقتصادی باعث کاهش درآمد افراد می شود

در بحران‌های اقتصادی، بازارهای مالی جهانی تحت تأثیر جریانات قوی فرار سرمایه قرار می‌گیرند و در نتیجه دارایی و ثروت بسیاری از مردم از بین می‌رود. بحران مالی سال ۲۰۰۷-۲۰۰۹ و یا بحران اقتصادهای نوظهور تأثیر قوی بر زندگی میلیون‌ها انسان داشته و دارند. بسیاری از مردم شغل خود را از دست می‌دهند و سایر افراد شاغل هم به طور قابل‌توجهی با کاهش درآمد مواجه می‌شوند.


در نتیجه بحران‌های مالی بی‌سابقه، اکثر مردم که تا چند سال گذشته درآمدهای خوبی داشتند، یا کارشان را از دست می‌دهند و یا پاره‌وقت کار می‌کنند. بسیاری از مردم همواره به دنبال گزینه‌های جایگزین برای بیکاری و یا کارهای پاره‌وقت هستند، تا بتوانند درآمد دیگری هم داشته باشند. در دوره‌های رکود اقتصادی و یا بحران‌های اقتصادی، یافتن شغل و یا درآمد ثابت کار سختی است. اما فرض کنید که کار شما ربطی به چرخه‌های اقتصادی نداشته باشد. در این صورت شما کمترین آسیب را از بحران‌های اقتصادی متحمل خواهید شد.

فارکس و بحران مالی
بحران مالی تاثیری روی درآمد معامله گر فارکس ندارد! سقوط قیمت ها تنها به معنی فروش است و معامله گر فارکس با این پدیده کاملا آشناست و می داند که در زمان سقوط قیمت ها چه کند!

درآمد فارکس، ایمن از چرخه های اقتصادی است!

حرفه معامله‌گری می‌تواند به کمک این افراد بیاید. به خصوص که بازار فارکس برخلاف بازارهای سهام، اوراق قرضه و مسکن می‌تواند در تمامی چرخه‌های اقتصادی درآمدزایی داشته باشد. در بازار فارکس اگر اقتصاد کشوری وارد فاز رکود شود، شما به راحتی می‌توانید با معامله ارز آن کشور، از نوسانات بازار سود کنید و یا از سرمایه خود محافظت کنید.


بازار فارکس مزیت‌هایی دارد که در سایر بازارهای مالی مثل بورس اوراق بهادار وجود ندارد. نقدینگی موجود در بازار فارکس چند تریلیون دلار در روز است. این یعنی همیشه در بازار خریدار و فروشنده وجود دارد. انعطاف‌پذیری معامله‌گر فارکس بیشتر از معامله‌گر سهام است. بازار به طور ۲۴ ساعته در پنج روز کاری هفته باز است و می‌توان ارز اقتصادهای بزرگ دنیا را در آن معامله کرد.

دانش و تجربه کلید موفقیت در دوره های رکودی است!

شما به‌عنوان یک معامله‌گر بازار فارکس این حق انتخاب را دارید که از هر جا که دوست داشتید معامله کنید. در دوره‌های رکود اقتصادی و یا بحران مالی، مهارت‌های شخصی هر فرد می‌تواند در پی نوسانات بازار ارز یا تعطیلی شرکت‌ها بی‌ثمر شود و درآمدزایی نداشته باشد. اما در بازار فارکس، مهارت اصلی شما تحلیل بازارهای مالی و اقتصادهای بزرگ دنیاست. شما علاوه بر این‌که برای تمامی دوره‌های اقتصادی آماده خواهید بود، بلکه در صورت بروز رکود اقتصادی به راحتی شرایط را مدیریت خواهید کرد. مهارت معامله‌گری شما در بازار فارکس همیشه خریدار دارد و بزرگ‌ترین خریداران آن‌هم خود معامله‌گر است.


حرفه معامله‌گری یکی از سخت‌ترین حرفه‌های شغلی در دنیاست. اکثر افرادی که وارد این حرفه می‌شوند معمولاً در اولین ماه فعالیت از بازار اخراج می‌شوند. اولین ماه فعالیت در بازار فارکس، مهم‌ترین ماه در حرفه هر معامله‌گری است. برخلاف خیلی از تصورات غلط، فعالیت در بازار فارکس نیازمند سرمایه بزرگی نیست. حرفه معامله‌گری بیشتر به دانش و تجربه نیاز دارد. به همین دلیل افرادی که اولین ماه فعالیت خود را بدون برنامه خاصی در بازار فارکس شروع می‌کنند، معمولاً یا در حرفه معامله‌گری موفق نمی‌شوند و یا با تجربیات تلخی وارد حرفه معامله‌گری می‌شوند.

از حساب آزمایشی شروع کنید

اگر به دنبال ورود به حرفه معامله‌گری و بازار فارکس هستید، توصیه می‌شود که ابتدا کار را با معامله در حساب‌های دمو آغاز کنید. نیازی نیست که در ابتدای یادگیری مباحث معامله‌گری برای اشتباهات خود هزینه بدهید. حساب دمو یا آزمایشی به شما کمک خواهد کرد تا بازار را بدون از دست دادن سرمایه تجربه کنید.